Social Media

Diet tips for better skin

Na jaře a v létě přemýšlím o špatné pleti snad ještě častěji, než v zimních měsících - v zimě se můžu schovat za všechny ty vrstvy oblečení a make-upu, ale v létě to moc nejde, a ani se mi do toho nechce. Jídlo je ale jedna věci, které jdou poměrně lehce změnit, a tak jsem se rozhodla sepsat pár mých tipů, jak na to.

Mléko. To je kapitola sama pro sebe a nejspíš jste o ní slyšeli už mockrát. Mléko má ale skutečně velký podíl na tvorbě akné (hlavně kvůli vysokému obsahu hormonů, které obsahuje i maso, protože zvířata jsou chována v hrozných podmínkách a musí se jim dodávat různé látky, aby dost rostla a neměla nemoci - místo toho, aby se prostě vypustila na pastvu), proto je dobré ho vysadit. Někdo může konzumovat kysané mléčné výrobky, jako třeba jogurt a kefír, ale někdo nemůže ani to. Kravské mléko se dá vyměnit za kozí (nebo možná i ovčí, ale to jsem jedla jen v podobě sýrů) nebo rostlinné - ale nedoporučuju sójové, sója je modifikovaná a hodně lidí na ni má alergii, takže je teď trendem pít místo něj oříšková a jiná mléka. Já nedám dopustit na mandlové, kokosové a rýžové a taky je super makové od Nemléka - mám obsahuje velké množství vápníku.

Lepek. Ten pleti taky nesvědčí, ale zároveň, pokud ho vysadíte úplně a potom si ho trochu dáte, okamžitě to pocítíte (a uvidíte).

Pálivé jídlo. Dřív jsem si to vůbec neuveědomovala, ale chili papričky a celkově hodně kořeněné jídlo pleti škodí. Prověřila jsem si to na vlastní kůži, když jsem si dala hodně ostré aglio olio špagety a další den jsem byla celá červená a opuchlá a pupínky se mi zhoršily.

Cukr. Ten je prostě špatný, nejen pro pleť, ale pro celé tělo. Já jsem milovník dortů, a tak je pro mě opravdu těžké ho nejíst, ale snažím se ho aspoň omezit. Rozhodně si nesladím čaj, ani kávu, a skoro nejím takové ty sladkosti z obchodu. Snažím se místo toho pít ovocné freshe, nejlépe doma dělané  - freshe navíc pomáhají pleti, já mám nejradši citrusové s jablkem a trochou zázvoru.

Smažené. Fastfoody a podobné podniky, kde mají fritované věci jsou další problém. Do fastfoodů jsem se naštěstí odnaučila chodit, ale doma si občas něco staženého dám, což je asi chyba..

Akné také souvisí s různými orgány, často se zanesenými střevy. Jednou jsem držela jednodenní detox, který spočíval v tom, že jsem přes den jedla jen (nejlépe zelená) jablka, alespoň 7. Večer před spaním jsem vypila půl hrnku lehce ohřátého olivového oleje smíchaného s půlkou hrnku citronové šťávy. Pleť se mi skutečně zlepšila, ale Detox to byl docela drastický, protože mě celou noc bolel žaludek. Snažím se ale najít nějaký jiný detox, protože zaprvé mi to skutečně pomohlo a zadruhé je zdravé se detoxifikovat. Tady je jeden zajímavý článek, který jsem našla 😊 A jaké jsou vaše tipy pro lepší pleť?

Okomentovat

Instagram

Theme by BD