Social Media

Jak se učím na zkoušky

První semestr na vysoké je za mnou a je tady první zkouškové období. A zjistila jsem, že během těch čtyř let na gymplu jsem si vybudovala celkem jednoduché, ale účinné učící postupy. Jasně, že nemusí fungovat u každého, ale třeba vám aspoň trochu pomůžou nebo vás aspoň motivují.

Prvním krokem ke kvalitnímu a efektivnímu učení je mít kvalitní poznámky. Pokud nemáte vlastní, sežeňte si je od seriózně vypadajících spolužáků. Osobně mám většinou raději vlastní, protože už když sedím na přednášce a zapisuju si, dostává se mi daná látka aspoň trochu do hlavy. Ale ráda si je doplním ještě poznámkami od spolužáků.

Druhým krokem je, že si poznámky vytisknu. Všechno si píšu do počítače, protože mi to přijde praktičtější, ale slyšela jsem, že někteří lidé si pak vůbec nepamatují, co si psali. Poté, co mám poznámky vytisknuté, si vezmu několik různých zvýrazňovačů a začínám jak jinak, než zvýrazňovat. Snažím se různé barvy přiřadit k různým věcem, ať už podle důležitosti nebo třeba jména zvýrazňuju jednou barvou, pojmy druhou a data třetí. Když je něco méně důležité, tak to jen podtrhnu a když je něco spíš už jen doplňující, ale vím, že by to se na to mohl učitel zeptat, podtečkuju si to.

A teď už k samoznému učení. Dřív jsem se učila tak, že jsem si poznámky četla několikrát dokola, třeba čtyřikrát hned za sebou. Teď jsem ale přišla na nový způsob, který mi vyhovuje líp. Poznámky si nejdřív celé přečtu, přitom si zvýrazním to, co by mi mohlo dělat problém (třeba obyčejnou tužkou). Potom se věnuju jen těm nejdůležitějším pojmům. A nakonec si poznámky přečtu odzadu, protože na to se už většinou tolik nesoustředím. Pokud mi látka dělá opravdu problém, vypíšu si na vedlejší papír body (něco jako osnovu) nebo alespoň nejdůležitější pojmy. A pak celý proces opakuju ještě jednou nebo dvakrát, podle toho, kolik mám času a jak mi to jde. Někomu pomáhá číst si poznámky nahlas, to taky občas dělám, ale spíš u pojmů, které mi nejsou - třeba: Máme 10 apelů, první apel existují, druhý apel já to umím a jedu.. Ještě jsem teď přistoupila na takové ty malé lístečky - na jednu stranu napíšu pojem a na druhou definici - a celkem dobře to funguje, hlavně, když těch pojmů máte hodně.

Tak hodně štěstí při zkouškách! 🎓 A pokud některé nezvládnete napoprvé, stejně jako já, tak nevadí😅 příště to už určitě dáte!

Okomentovat

Instagram

Theme by BD